maandag 30 november 2015

It's Christmas time! Nou ja, bijna dan...




Misschien komt het door het weer (koud en slecht), of omdat de jongens hier in huis ouder worden en Sinterklaas niet meer zo interessant vinden (ik blijf groot Sint fan), maar ik merk dat kerstmis hier dit jaar op de een of andere manier eerder op de stoep staat dan voorgaande jaren. Langzaam aan sluipen de kerstversieringen het huis binnen in de vorm van kringloopschatten (oud zilveren en beschilderde kerstballen), dennentakken in een vaas (geknipt van mijn Pinus Pinea in de tuin) en té mooie kerstafbeeldingen die ik tegenkwam op internet.
's Avonds kaarsen aan en je hebt geen kerstboom meer nodig! Nou, niet echt natuurlijk, want een kerstboom (een échte!) is voor mij wel de ultieme sfeermaker. Maar de boom moet nog even wachten (en ik ook). Ik kan het Sinterklaas zaterdag namelijk écht niet aandoen om al een kerstboom in huis te hebben.
Maar als de Sint het land verlaten heeft, dan weten we hier in huis niet hoe snel we naar kneuter Tuincentrum van de Dussen moeten racen om een boom te halen. Dat halen doe ik met de jongens (vroeger mocht mn lief ook mee, maar dat beviel ons allebei niet zo goed, zullen we maar zeggen). Zij een kleine, wij een grote boom. Die van hun komt op hun kamer en mogen ze helemaal zelf naar eigen inzicht optuigen. Wat vaak inhoud dat het boompje lampjes krijgt en slingers, maar dat het tijdsbestek van concentratie dan wel zijn langste tijd gehad heeft en de versieringen uitblijven. Geeft niks, hun slaapkamerdeur kan dicht, en ik hou me in om hem toch mooi te versieren, het is hun boom. Maar de grote boom, die versier ik, en iedereen die in een straal van 2 meter bij de boom in de buurt komt, jaag ik weg. En als de lampjes het dan doen (als ze het doen hé? dat is ieder jaar weer een uitdaging) dan genieten we er met zn allen van. Tot de laatste naald. En als hij dan begin januari de deur weer uit is, dan kan ik hem echt missen. Een dag ofzo. Want daarna kan ik weer heerlijk genieten van de ruimte die je dan eigenlijk hebt als er geen kerstboom meer in je huis staat. Het is ook nooit goed...
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten